Weer thuis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

27 December 2012 | Tanzania, Arusha

Zo! Daar ben ik dan weer! Inmiddels de 4e keer in Tanzania, maar t verveeld nog absoluut niet!
Ik was eigenlijk niet zo heel erg van plan om te gaan bloggen, maar ik ga toch even een poging wagen, we zullen zien hoe vaak ik hier wat schrijf.

Na dinsdag een reis van bijna anderhalve dag gemaakt te hebben, ben ik uiteindelijk helemaal kapot aangekomen in Arusha. Gelukkig kwam mijn bus vanuit Nairobi langs 1 van mijn oude stamkroegen en ben ik dus direct in mijn geliefde Sakina Bar gedoken. En eigenlijk heb ik sinds dat moment niet heel erg veel andere dingen gedaan. Het was vooral genieten toen ik gisteren en eergisteren in een andere favoriete kroeg zat en ik eigenlijk constant bekenden tegenkwam en elke keer weer vol enthousiasme onthaald werd. Hoe vaak gebeurt me dat nou in Nederland als ik op een terras zit?
Verder is hier (gelukkig) vrij weinig verandert, behalve dat t allemaal wat chaotischer in de stad lijkt en er zomaar nieuwe asfalt wegen gebouwd zijn!
En ja, het voelt echt weer als thuis komen: De eerste dag heb ik alleen maar mijn neus lopen ophalen om die heerlijke tropische geur te ruiken. En verder ben ik al sinds mijn aankomst 's ochtendsvroeg in Nairobi niet veel meer aan het doen dan 'afrikanen' (wachten, wachten, niets doen, wachten, in een roes raken van het wachten, en niets doen).
Het is echt heerlijk om hier terug te zijn en eigenlijk mijn leven van ruim 2 jaar terug weer precies hetzelfde op te pakken. Vanavond dus maar weer for old time sake met zijn allen Arsenal kijken.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit tot volgende week niet anders gaat worden, maar dan begint het allemaal pas echt: het onderzoek in Mambo, en ik heb er zin in!

Mocht iemand de nodige behoefte hebben om contact met mij te krijgen, dan is mijn Tanzaniaanse nummer +255 786 254 571
Daarnaast zullen er nog 3 blogs geplaatst worden op de website van mijn sponsor van dit onderzoek: www.vamosbien.nl

  • 27 December 2012 - 13:38

    Henk:

    Hoi Mark,

    Goed te lezen dat je veilig aangekomen bent. Veel plezier in Tanzania.

    Groetjes van ons.

  • 27 December 2012 - 14:52

    Peter:

    Zieke beul!

  • 27 December 2012 - 19:54

    Sara Ter Beeke:

    Hoi Mark,
    Klinkt heerlijk, ben stiekem wel een beetje jaloers! Besefte me trouwens ineens dat ik helemaal niet goed weet waar je onderzoek over gaat eigenlijk! Dat hoop ik hier dan ook snel te lezen. :)
    Liefs, Sara

  • 03 Januari 2013 - 21:46

    Lucas:

    Geen straf om daar te zijn zo te horen 8)

  • 07 Januari 2013 - 19:27

    Jolanda:

    Beste Mark,
    Wow, je bent er weer! Dus je onderzoek doe je ook in Tanzania. Goed om te lezen dat je je nog steeds op Tanzania richt. En dus oude bekenden tegengekomen ;-) Ik wens je een goede tijd toe met een voorspoedig onderzoek. Leuk om je zo te kunnen blijven volgen. Ben ook benieuwd naar het eindresultaat, dus misschien bij terugkomst eens wat afspreken?
    Groet, Jolanda (CMV)

  • 08 Januari 2013 - 16:32

    Mark:

    Hey Jolanda,

    Leuk om weer wat te horen! Mocht je graag op de hoogte willen blijven van dit onderzoek, dan moet je maar even je e-mail adres geven. Waar ik nu zit is er behoorlijk slecht internet en het is dus niet mogelijk om blogs op waarbenjij.nu te plaatsen. Mijn blogs gaan dus nu via de e-mail en daarnaast heb ik nog een blog vanuit het fonds van mijn studie: www.vamosbien.nl

    Lijkt mij zeker een goed idee om bij terugkomst eens een keer iets af te spreken.

    Groeten,

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 19865

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: