En alweer zo'n lekker positief berichtje van mij! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu En alweer zo'n lekker positief berichtje van mij! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

En alweer zo'n lekker positief berichtje van mij!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

01 April 2010 | Tanzania, Arusha

ben pas 1 week hier en ik heb alweer veelstevaak geblogt, maar moet af en toe toch ff mij in het digitale leven werpen, aangezien het in het internetcafe niet zo ongelooflijk heet is als buiten. Wat een klimaat hier zeg!!!
Om maar ff te beginnen met een reactie op de reacties van andere mensen, nee, ik wil niet ruilen, ik heb het eg veelstegoed hier. Dat leven als een koning begint inmiddels toch al flink te wennen, dus laat mij hier nog maar ff de mzungu uithangen.
Ik begin me hier met de dag eg steeds meer thuis te voelen, en bijna elke dag bedenk ik me wel dat ik zo graag mijn leventje hier aan iedereen in Nederland wil tonen. Heb je dus geld en tijd over, kom dan ff een keer een biertje drinken :P
Inmiddels ben ik allemaal oude bekenden tegengekomen en begint mijn social life ook steeds groter te worden hier. Van t weekend bleek dat het barmeisje, waar ik 2 jaar geleden dikke lol mee heb gehad in mijn hostel, tegenwoordig in mijn stamkroeg waar we altijd voetbal kijken werkt. Ik heb gister de zwerver, die mij 2 jaar geleden elke dag t zelfde verhaal kwam vertellen en kwam bedelen, ontmoet in de zelfde kroeg. T meest onwaarschijnlijke is toch gebeurt, hij is geen zwerver meer en gaf mij gister zo vaak een biertje dat ik wel heel hard mijn best moest doen om niet 2 volle biertjes voor me te hebben. De reggae artiest, Bob Juli, die ik 2 jaar geleden op een festival op zanzibar zag, blijkt een vriend van Ally(Mijn stagebegeleider) te zijn, dus nu kan ik eindelijk, na 2 jaar lang op internet gezocht te hebben naar zijn cd's, een cd kopen! Verder drink ik ookal regelmatig een biertje met Desiree(een vriendin van mn moeder, voor de mensen die t niet weten), Fay(haar vriendje die mij 2 jaar geleden hier op weg geholpen heeft) en Godfrey(de neef van Fay). Oftewel, ik heb net zoals in Nederland weer tijd te kort om alles te kunnen doen wat ik wil :)

Dan maar ff de zakelijke verhalen: Gisteren en vandaag ben ik met Mr Robert naar een orphanage school geweest. Een klein schooltje gebouwt uit een paar takken, plastic en golfplaten met 2 docenten en 1 beheerder. Zij doen dit volledig vrijwillig en ik heb respect voor t werk dat ze doen. Zonder dat ik het wist moest ik de kinderen vanochtend een beetje Engels leren en echt makkelijk is t niet om in een 'lokaaltje' van 12m2 met 35 kinderen en 3 schoolbanken les te geven. Ook deze kinderen zijn slachtoffer geworden van de gevolgen van HIV, een aantal zijn HIV patient en het grootste gedeelte is weeskind, omdat hun ouders aan HIV overleden zijn. Toch heb ik me zeer goed vermaakt. Alle kinderen hingen constant om me heen en gingen half vechten met elkaar om te zorgen dat ze mij aan konden raken, erg interessant zo'n mzungu. T was wel goed om te zien dat de kinderen ongelooflijk veel lol hadden, lekker konden spelen dankzij de docenten en de beheerder die zich hier vrijwillig voor inzetten; respect voor hun!
Ik heb geprobeerd een foto bij te voegen dat ik ze les geef, geen idee of t is gelukt, want echt heel handig is het internet hier niet.

Mijn twijfels die ik voor vertrek over de organisatie had zijn inmiddels volledig weggenomen. Ally zorgt echt super voor mn leerproces en we zitten regelmatig onder t genot van een heerlijk Kilimanjaro biertje te bespreken hoe we de projecten kunnen verbeteren. (ff tussendoor, hij vertelde dat als je de Kilimanjaro niet beklimt, je dan maar de Kilimanjaro biertjes moet drinken, ik doe dus hard mn best om de top te bereiken).
Deze zaterdag ga ik naar Masai land om daar in de dorpjes te coachen, begeleiden en educatie te geven. Ben zeer benieuwd. Gisteren heb ik de man van mijn host family daar ontmoet en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. In t begin dacht ik ff dat hij knetterdronken was, maar hij was gewoon overenthousiast. Hij zou tot God bidden om te zorgen dat ik een goede tijd bij hem heb en hij zal er echt alles aan doen om me daar goed te voelen; klinkt alsof ik dus ookal koning in Masailand wordt.

Nou, dat was wel weer genoeg voor vandaag, ik ga ff lekker in de schaduw relaxen, want na de afscheidsparty van de deense vrijwilligers gisteravond, ben ik iets vatbaarder voor de zon hier.

Zoals hierboven te lezen heb ik t eg geweldig hier en om eerlijk te zijn, t is lang geleden dat ik me zo ongelooflijk goed heb gevoelt, tis eg een heerlijk leventje hier met t heerlijke idee dat ik hier pas een week zit en nog een flinke tijd te gaan heb.

Kwa heri!!!

  • 02 April 2010 - 14:37

    Annemiek:

    Ik geniet van je verslag.Ben heel blij dat je daar zo lekker op je plek zit. Het is je mooi gelukt. Dus wat mij betreft proost op de Kilemanjaro. The sky is the limit. Leuk je met de kids bezig t zien. Je past daar goed. Reken maar dat we jaloers op je zijn.Ik blijf je volgen veel te leuk. Omhelzing van je stagebegeleidster uit Amersfoort. Annemiek

  • 02 April 2010 - 18:07

    Youri:

    eey
    srry dat ik een tijdje er niet ben geweest maar willem 2 moet zondag tegen psv en vorige week hebben ze met 2-1 verloren van vittesse en ajax heeft gewonnen zoals gewoonlijk van groningen met 3-0 p.s
    als stef nijland nou psv de titel kans ontneemt
    hahahahhahahha

    groetjes youri

  • 05 April 2010 - 11:39

    Chamel:

    Te fucking AAN! Ik vind het nog steeds kut dat je weg bent maar ik geef je groot gelijk. Als ik je verhalen zo lees vermaak jij je heel erg goed en dat verdien jij. Haha, als het zo doorgaat besluit je nog te blijven ;) Geniet van al je avonturen en beleef er veel. Peeeeaaaaceeee. ps: beter beklim je Kilimanjaro met een Kilimanjaro biertje in de hand ;)

  • 05 April 2010 - 13:23

    Sam:

    hey Baarden

    lachuh dat je zoveel bekenden tegenkomt en nu eigenlijk al je plek hebt gevonden. je past je iig makkelijk aan. ik ben ook heel benieuwd naar de cd van Bob Julie echt te toeval dat je elkaar dan weer tegenkomt. hier is het nu pasen alleen zit ik helaas op stage. nog steeds geen lekker weer maar wel een leuke blackout achter de rug. nog veel plezier daar en tot blogs

  • 06 April 2010 - 06:00

    Youri:

    willem 2 heef t met 0-1 verloren door een penalty
    maar ajax heeft gewonnen

    laterzzzzzzzzzzz

  • 07 April 2010 - 17:02

    Bart:

    Yo mr. afrika. weer ff een lowlands update. nieuwe namen: Caspa, Bloody Beetroots, Bernhoft, Chapel Club, Cosmo Jarvis, Imelda May, Isbells, Joensuu 1685, Joker, Floating Points en Gomes. zegt mij niks behalve bloody beetroots en die zijn zeker wel gruwelijk.

  • 15 April 2010 - 12:26

    Paul:

    Tusker is zoveel lekkerder dan Kilimanjaro, ontzettende mzungu....

    Maar lekker bezig ouwe, ben benieuwd hoe de lessen gaan bevallen en waar je tegenaan loopt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 19892

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: