Bite from a parasite? - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu Bite from a parasite? - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

Bite from a parasite?

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 April 2010 | Tanzania, Arusha

pfffffff, afgelopen 3 dagen waren echt de langste dagen van mn leven!
Volgens mij is t inmiddels al zo'n anderhalf jaar geleden dat ik ziek ben geweest en zo'n 12 jaar geleden dat ik(voor mezelf) in t ziekenhuis ben geweest. dinsdag heb ik die data dus weer ff wat recenter gemaakt...
Dinsdagochtend werd ik al wakker alsof ik weken niet geslapen had. T zal wel aan koffiegebrek liggen dacht ik, maar nee hoor, na een goede bak koffie in de stad voelde ik me nog steeds beroerd. Aangezien ik echt een hekel heb aan ziek zijn, ben ik toch maar naar de afgesproken plaats gegaan om op Robert te wachten om te beginnen met HIV educatie. Tijdens t lopen er naar toe kreeg ik al wat koortsaanvallen en had echt geen energie meer. Bij aankomst heb ik dus toch maar besloten dat t misschien niet heel onverstandig was om naar huis te gaan. Bij thuiskomst heb ik ff een paar uur op bed gelegen en daarna voelde ik me al weer stukken beter, nix aan de hand dus. Maar 's avonds ging t toch weer mis, ik kreeg weer zware koortsaanvallen en kreeg eg geen hap door mn keel(zelfs niet dat lekkere vlees hier, dus dan is er wel echt iets mis). Ally en mn host family drongen toen toch maar er op aan om volgende dag naar t ziekenhuis te gaan, aangezien ik toch wel erg veel malariasymptonen had. Na een hoop tegengewerk van mij(de eigenwijs die ik ook ben), hebben ze me toch weten over te halen. Na 12 uur slapen voelde ik me eg superfit de volgende ochtend en probeerde ik Ally nog over te halen om eerst te gaan werken en dan naar t ziekenhuis te gaan, maar dat zat er niet in.
Bij aankomst van t ziekenhuis heb ik me kapot gelachen om de bureaucratie en de prijzen. Je moet echt van loket naar loket om een nummer aan te vragen, betalen, consult aanvragen, betalen, bloedtest doen, betalen, terug naar doktor, etc.
Na een bloedtest op malaria gedaan te hebben en een hele middag wachten, bleek dat er geen parasieten in mn bloed zaten, dus ook geen malaria!
Ik voelde me eigenlijk alweer helemaal oke, dus vond t wel de moeite waard om met desiree en fay ff wat te gaan drinken. Uiteindelijk ben ik maar bij hun gaan overnachten. Dat overnachten was alleen wel meer op de wc dan in een bed, wat ik nog even heb kunnen voortzetten tot donderdag de hele dag. Om een lang verhaal kort te maken, ik was gisteravond dus zwaaaaaaaaaar chagrijnig dat ik 3 dagen achter elkaar niks heb kunnen doen. Ik begon me alweer zorgen te maken dat ik weer naar t ziekenhuis moest en misschien toch 1 of andere bacterie had. Tot ik vanochtend wakker werd, me helemaal goed voelde en weer aan het werk kon. Ik ben volgens mij niet vaak zo blij geweest dat ik weer aan t werk kan! Mn tijd hier is veelste goed om dagen weg te gooien, dus ben blij dat ik weer beter ben.
Nou, dat was dus ff mijn ziekte berichtje, ik zal beloven dat ik bij mn volgende blog weer wat leukere dingen heb meegemaakt, want 2 btje negatieve blogs achter elkaar, dat kan natuurlijk niet ;)

Kwa heri!!!

  • 23 April 2010 - 13:57

    Wim:

    Feeenstof en eenhoornsmegma-tekort.. meer niet.

  • 23 April 2010 - 14:44

    Bart:

    Yo gast, kappen met die negativiteit, je zou bijna denken dat het hier in kanaleneiland beter vertoeven is, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! :P
    @wim Dude! WTF

  • 26 April 2010 - 18:31

    Wiebe:

    Hey Mark!wat een verhaal man!hoop dat het idd geen parasiet of iets anders is.blij te horen dat het weer beter gaat!
    Wel heel gaaf die verhalen steeds te lezen!nog een ontzettende strakke tijd man en genietze daar!!!! Ciao!

  • 28 April 2010 - 05:52

    Youri:

    eey tussen ajax en twente is het nog maar 1 punt en Top oss is gEdegradeert uit de eerste divisie en willem 11 moet nacompetitie spelen als niet willen degraderen

    laterzzzzzzzz

  • 01 Mei 2010 - 10:33

    Lola & Sander:

    Hela dude! We gaan je eens even ontzettend blij maken met foto's en filmpjes van K'nacht in Rotterdam dan! Speciaal voor jou de Markeditie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 19896

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: