PS. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu PS. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

PS.

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Mei 2010 | Tanzania, Arusha

tja, vond toch dat ik nog ff voor t plaatje van de drinkende puberale een foto moest uploaden. Ff een beschrijving van de foto: helemaal links is Steward, onze chauffeur naar Mulala toe(let op wat hij in zn hand houdt). De 2e van links is Desiree, die zich ook kapotlacht om al die mensen die er tussen uit sneaken om te drinken. Die jongen onder Dees is Eli, een geweldig grappige kerel die na het drinken van wat Konyagi(let ook op wat hij in zn hand houdt) superschattig en giegelig wordt. Direct rechts van Dees zit Fay die ook weer verdacht kleine oogjes heeft. Naast Fay met de blauwe muts is Jerry, ook hij is na het drinken van Konyagi niet al te goed meer zichzelf in de hand te houden, hij probeerde de mzungu daar rechts volgens mij te versieren, maar had voornamelijk problemen met zn eigen dronkenschap :P Direct naast Jerry zit Godfrey die ik 2 jaar geleden ook al ontmoet had. Die andere 4 ken ik niet, niemand wist eigenlijk heel goed waar die mzungu nou vandaan kwam en wat ze er deed. Die jongen die een beetje lacht in de camera is de plaatselijke dronkaard die, nadat we hem tegengekwamen waren, niet meer wegging en ons letterlijk stap voor stap achtervolgde.

Zo, ik had niet verwacht dat ik 2 dagen later alweer verhalen te vertellen had, maar toch wel. Ik heb gister weer de grootste lol gehad. Nadat ik in de stad overal posters zag hangen met feestjes vanwege Bob Marley's verjaardag(eigenlijk sterfdag, maar ach, feest is feest toch?), hebben Ally, Fay en ik maar besloten dat we dat toch echt even moesten vieren. 's middags ging ik al met Ally en nog wat anderen naar de kroeg om een toast op Bob uit te brengen, en tja, zonder reggae is t geen echte Bob memorial toch? Dus na een hoop zeuren werd er in de kroeg nix anders dan reggae meer gedraaid. 's avonds zijn we dus maar naar 1 van de Bob feestjes geweest en hebben ons goed vermaakt. Vooral Ally volgens mij, als daar een paar biertjes ingaan verdubbelt zijn tong behoorlijk en ik kwam af en toe niet meer bij van t lachen om hem.
Maja, na gister bedacht ik me toch ff dat dit land veel beter bij me past dan NL, in NL is de enige plek waar je in t openbaar reggae hoort als ik in t park met ipod en speakers zit, hier hoor je t in de Daladala, op straat, in de winkels, in de clubs en vanuit de telefoons; pas toch een stuk beter bij mij ;)

Ondertussen krijg ik ook een btje t gevoel dat ik een clown ben; Ally zei vandaag tegen mij dat hij af en toe zo keihard om mij moet lachen, omdat ik zeg wat er in mn gedachtes opkomt; terwijl t voor mij af en toe als een naieve opmerking overkomt, vatten de Tanzanianen t hier toch wel heel erg als een grap op.
Van t weekend hoorde ik een liedje waarin gezongen wordt 'Pole samaki, Pole'. Pole betekent sorry en samaki betekent vis. Leek me toch raar dat iemand een liedje over zn eten maakt. Toen ik maandag bij mn host family vis als eten kreeg zong ik voordat ik em opat zachtjes pole samaki, pole. Volgens mij hebben ze minstens een kwartier non-stop dubbel gelegen. Wist ik veel dat de samaki een metafoor voor een vrouw was :P

Nou, genoeg geouwehoer, anders hou ik vast nix over meer over voor de volgende blog ;)

Poa kichizi kama ndizi
(cool & gek als een banaan, heb ook weer wat geleerd hoor)

  • 14 Mei 2010 - 11:06

    Sanne:

    Hey Mark,
    Leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. Hier in Nederland zijn we aan het zwoegen om de laatste loodjes van dit schooljaar af te ronden en jij doet dat lekker in het mooie en warme Afrika. Zelfs als het bij jou "koud" is, is dat nog een stuk warmer dan het bij ons is want ik kan als ik s'ochtends naar mn werk fiets eigenlijk nog wel een paar handschoenen gebruiken!
    Sam gaat vandaag ons visum voor India aanvragen in Amsterdam, (sorry, we komen toch niet naar Tanzania want het ticket was al geboekt ;)) en ik krijg nu ook echt steeds meer zin in de vakantie.
    Nou, geniet nog maar verder van alles daar, de dudes zullen je vast nog wel op de hoogte houden van alle roddels en nieuwtjes hier in Utrecht zodat je niks hoeft te missen.
    Groetjes Sanne

  • 16 Mei 2010 - 09:26

    Dominique:

    Hoi Mark,
    Ik ben de zus van Dees en van haar de tip gekregen om je blog eens te lezen. Leuk hoor! Ik ben zelf ook twee keer in Tanzania geweest, slechts op vakantie maar weet wel een beetje waar je het over hebt. Geniet ervan en doe mijn kleine zusje en Fay de groeten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 19885

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: