Einde is dichtbij :( - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu Einde is dichtbij :( - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

Einde is dichtbij :(

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Juni 2010 | Tanzania, Arusha

En daar ben ik weer, nog ff een berichtje voordat ik morgen naar Dar Es Salaam vertrek. Jaja, Dar Es Salaam, de stad waar ik 2 jaar geleden mijn slechtste tijd heb gehad ga ik toch even bezoeken. Komende maandag speelt het Braziliaanse voetbalelftal tegen Tanzania en aangezien dit een zeer grote belevenis is, lijkt mij het een goed idee om dit ook maar eens mee te maken.

Afgelopen week heb ik weer van alles meegemaakt zoals altijd, gaat weer een flink bericht worden ben ik bang.

Om maar even chronologisch aan de slag te gaan; vorige week ben ik met ally naar Mangaru geweest. Een stadje vlakbij Moshi aan de voet van het dak van Afrika: De Kilimanjaro. Beetje jammer dat ik ook eg alleen zijn voet heb gezien, toch nog iets te veel wolkjes hier. Ik ben daarnaartoe gegaan om contact te leggen met verschillende scholen en te netwerken voor andere projecten. De bedoeling was dat we deze hele week in Marangu zouden zitten om educatie te geven, maar aangezien er tentamens waren en daarna vakantie ga ik dit niet meer meemaken. Eg superjammer, aangezien t eg een prachtig gebied is en ik er helemaal relax van werd. Na flink wat plekken bezocht te hebben en af en toe flink moeten struggelen met headmasters die moeilijk lopen te doen zijn we aan t eind van de middag maar vertrokken. Op de terugweg stonden we opeens vast aangezien de president van Tanzania, Kikwete, op weg was naar zijn paleis in Moshi regio, zodat hij de volgende dag campagne kon voeren. Tja, waarom zou je als president van een land met zoveel armoede niet in elke regio een paleis hebben...

De dagen erna hebben we ons weer flink geergerd aan de weergoden, t was weer nodig om t de hele tijd te laten regenen zodat we niet konden werken. Ik dacht dat t regenseizoen voorbij was, maar vorige week was t juist op zijn hoogtepunt :( gelukkig is t nu weer opgehouden en hebben we weer flink wat zon en zijn we weer lekker met zn allen aan het zweten.

Zaterdagmiddag ben ik per ongeluk op een bruiloft van een vage bekende geweest, maakt niet uit hoe vaag die bekende is, hoe meer mensen, hoe beter, ik hou wel van die instelling.
Ik heb de hele ceremonie niet meegemaakt, aangezien we eerst wat moesten drinken voordat we daarnaartoe gingen. Jaja, ze vinden hier altijd wel een goede smoes om van te voren al wat in te drinken.
De bruiloft was niet zo heel speciaal, een hoop gespeech in t swahili en heel veel superlekker eten. De bruidegom is masai wat betekent dat er ook een geit geserveerd moet worden voor de bruid en bruidegom en dat is een geit in letterlijke zin, alleen leeft hij niet meer :S t leek er op alsof de geit in de oven is gezet en nadat hij gaar was er uit, maar de geit was nog zeer goed te herkennen als geit :S
Na goed gegeten te hebben, de jongens geholpen met alcohol naar binnen smokkelen en weer via de maag weer mee terug nemen ;) was t weer tijd om naar t volgende feestje te gaan, t is tenslotte weekend :P

Zondag ben ik goed brak met Fay, Dees, Godfrey, Eli en Wilson naar de watervallen van Magala geweest. De planning stond er 8 weken geleden al, maar de katers op zondag hebben ons elke keer in de weg gezeten ;)
Dit keer is t wel gelukt en t was ff een heerlijk dagje er uit. Ookal was de waterval niet heel speciaal, ik heb me goed vermaakt en genoten van t prachtige gebied daar :)

Gisteren was t de laatste dag van onze vrijwilliger uit Singapore, Tas. En om eerlijk te zijn, ik baal er behoorlijk van dat zij nu vertrokken is. De laatste weken heb ik een hoop lol met haar gehad en voelde t net als een klein zusje voor me(letterlijk klein, want toen ik gister een afscheidsknuffel gaf was t onmogelijk om mijn armen om haar heen te slaan omdat ze eg zo klein is:P)
T was ook vooral prettig dat zij er was, aangezien onze 2 vrijwilligers uit de VS waar ik nu meer werk ongelooooooooooflijk suf zijn. daar is geen gezellig gesprek mee te voeren, ook al doe ik echt mn best hoor!
Toen ze gisteren vertrok was t best een emotioneel afscheid voor haar, ze had zo'n ongelooflijk goede tijd hier en zag t eg niet zitten om terug naar Singapore te gaan. Op dat moment realiseerde ik me opeens dat het voor mij ook niet heel lang meer duurt. Ik heb nog 2,5 week stage hier en dan zit t er voor mij ook op. Ook al moet ik zeggen dat t goed is als er een keer een eind aan komt, maar voor mij hoeft dat niet nu al te zijn. Ik heb t idee dat ik hier pas een paar weekjes ben en ik voel me als een vis in t water, vogel in de lucht of als een leeuw met een lekkere zebrabiefstukje in zn bek. De tijd van het leventje hier is bijna voorbij, en ook al heb ik een geweldige reis daarna, ik zal t leven hier wel missen.
Maar laat ik nou niet al te sentimenteel gaan doen, ik heb nog ff, dr komen leuke en interessante dingen aan en dan maar van andere dingen genieten.

Kwa heri!

  • 03 Juni 2010 - 12:42

    Hans:

    Ben je voor Tanzania of Brazilie?

  • 03 Juni 2010 - 13:19

    Bart:

    Niet om je tegen te spreken hoor. Maar je bent nu 2 maanden weg. En je hebt nog iets minder dan 2 maanden toch? Dus dan valt t best mee. Bovendien. Ik heb net onwijs moeilijk moeten doen om toch nog 1 weekje vrij te krijgen van mn werk deze zomer. Dus ga me nou niet vertellen dat 2 maanden afrika te kort is. Niet te pessimistisch dude. Gewoon lekker chillen daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19896

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: