Laatste week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 Juni 2010 | Tanzania, Arusha

Nou nou, de tijd vliegt echt on-ge-loof-lijk snel hier. Ze zeggen dan allemaal wel 'pole pole'(rustig aan) hier, maar die tijd dat ik hier ben gaat eg niet pole pole. Deze week heb ik mijn laatste week stage en ik moet zeggen, van mij had het best wat langer mogen duren. Het was ook wel tijd dat er een einde aan zou komen, maar als t langer had geduurt had ik zeker wat mooie plannen voor nieuwe projectjes gehad en me zeker nog goed vermaakt.
Maja, aan alles komt een eind, hoe jammer dat ook is. Ik heb in ieder geval nog een mooie tijd te gaan de komende anderhalve maand. Deze zondag komen Hans en ma deze kant op, kan ik eindelijk eens mensen mijn stad en land laten zien. Ik blijf erbij, iedereen zou hiernaartoe moeten komen, want ik zou zo graag iedereen dit geweldige leven laten ervaren. En ja, mijn stad, ik moet zeggen dat Arusha een beetje als een 2e Utreg begint te voelen. Ik voel me zo ongelooflijk thuis en ook al is t een behoorlijke grote stad, t voelt niet zo. Ik kom constant bekende tegen, heb overal wel mn plekjes waar ik geniet en elke keer als ik de stad uit ben geweest en ik weer terug kom voelt t alsof ik echt thuis kom. Maja, dat is dus bijna voorbij, dus deze dagen geniet ik er nog even 100.000 keer harder van dan eerst!
De toekomst: volgende week gaan we zoals iedereen die dit land bezoekt op safari en wat mijn exacte schema voor daarna is, weet ik niet precies. Ik ben inmiddels al behoorlijk geintegreerd hier, waardoor ik niet al te ver de toekomst inkijk. Ik heb inmiddels besloten wat ik allemaal wel wil doen(ik zal de details besparen), maar in grote lijnen komt t er op neer dat ik na de safari naar Mwanza vertrek en daarna dieper Afrika intrek; Rwanda en Uganda. In Rwanda begint de situatie te verslechteren, er zijn afgelopen jaar een aantal granaten in Kigali, de hoofdstad, ontploft en beginnen de spanningen ivm de verkiezingen van augustus een beetje op te lopen. Tot nu toe heeft t Nederlandse BuZa er nog geen problemen mee dat er mensen die kant op gaan, maar ik hoop maar dat dat niet gaat veranderen.
Inmiddels heb ik zo'n vermoeden dat mijn planning van eind juli terugkomen em niet meer gaat worden, t zal toch wat meer richting augustus gaan. Zolang ik Lowlands maar haal maakt t mij allemaal niet uit.
Zo, genoeg vooruit gekeken, nu maar weer eens de afgelopen week. Net zoals in NL is ook hier de WK gekte uitgebroken. Gelukkig hebben we hier niet overal bizarre promotie acties, maar t WK leeft wel bij iedereen. Iedereen heeft t er over en uiteraard zit ik weer vaak in mn stamkroeg de wedstrijden te volgen. Ook hier is t oranjelegioen aangekomen; bij de wedstrijd tegen Denemarken was t behoorlijk oranje, veel Nederlanders en ook Tanzanianen helemaal in t oranje gehult; toch een beetje een Nederlandse kolonie hier :P Ik heb met een aantal locals afgesproken dat ik alle afrikaanse teams zal supporten zolang zij NL supporten en tot nu toe gaat dat behoorlijk goed. Probleem is alleen dat we met Kameroen in de poule zitten...
Verder heb ik vandeweek ook weer een semi-nederlandse ervaring gehad. We zijn naar een aantal jongens geweest die een huis met tuintje hebben. Een supergave plek; overal wat grafiti werken op de muren en deuren, mooi tuintje waar we goed met zn allen kunnen vergaderen en dan het Nederlandse element: een hele dikke weed-plant in t midden. Hier komen bijna dagelijks verschillende mensen uit de buurt bij elkaar om te praten over HIV. Via onze nieuwe collega zijn we hierbij aangesloten en geven wij ze educatie en praten we erover hoe zij de kennis nog meer in hun community kunnen verspreiden. Een zeer goede ervaring met zeer gemotiveerde mensen, ookal moest ik toch wel elke keer lachen om die dikke boom die in het middelpunt stond.
Zo, ik heb genoeg getypt, aangezien ik nog de hele aaf aan mijn eindverslag voor school moet zitten, vandaag geen voetbal voor mij dus.

Btw, op de foto zie je de community-group om die plant zitten. Ik zit bijna op mn max van aantal te uploaden foto's, op mn facebook staan er nog veel meer voor de geintereseerden.

Kwa heri!!!

  • 16 Juni 2010 - 19:45

    Hans:

    Tot zondag!

  • 01 Juli 2010 - 19:56

    Dude & Chick:

    Dudie!

    Wat een mooie verhalen weer. Kan me zo goed voorstellen dat het allemaal zo snel gaat voor je! En als je inderdaad maar terug bent voor Lowlands!

    Niet denken dat we je zijn vergeten omdat we ff wat minder mailen want we hebben het vaak genoeg over je en dat je gewoon hier bij ons hoort :)

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19889

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: