3 X is scheeprecht - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu 3 X is scheeprecht - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Mark Waard - WaarBenJij.nu

3 X is scheeprecht

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 Juli 2010 | Tanzania, Dar es Salaam

Kwasindiswa! (ja, na wat woordjes Engels, Kiswahili, Kimasai en Portugees heb ik nu ook Kimeru geleerd, strax in Rwanda nog Kinyarwanda, dus dat wordt wat met al die taaltjes van mij :P)
Tis weer even geleden dat ik wat geblogt heb, ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook steeds wat laxer in begin te worden. Ik moet eigenlijk ook even hard nadenken waar ik nou precies moet beginnen.
Inmiddels heb ik mijn stage dus afgerond (en om even te pronken, ze hebben mij een 9 gegeven!!!). Om eerlijk te zijn, als mijn stage wat langer had geduurt had ik t eg niet erg gevonden, maja, aan alles komt een eind, dus ook hieraan. Toch heb ik na mijn stage weer een hoop leuke dingen gedaan en heb ik ook weer een hoop leuke dingen in t vooruitzicht, komt wel goed dus.
kleine 3 weken terug zijn mn ma en broer mij op komen zoeken hier en dat was dus een goede reden om maar even lekker toeristisch te gaan doen. Uiteraard hebben we een safari gedaan, samen met Fay en Dees via hun organisatie afroriginal tours. We hebben een geweldige paar dagen gehad, ik kan er genoeg over vertellen, maar eigenlijk moet je het zelf ervaren. Naar mijn idee hebben we flink geluk gehad met de grote hoeveelheid dieren die we zagen, leuk weer, gezellige dagen en vooral heel veel liefde in de parken (kussende aapjes, olifanten knuffelend met hun slurf en parende leeuwen).
Bij terugkomst zijn we ook nog even maar Mulala geweest. Dit is een dorpje waar voornamelijk de Meru mensen wonen, vandaar mijn openingswoord. Zelf ben ik hier al een tijdje geleden geweest(zie blog over de secondory school party), maar dit keer hebben we even t hele gebied verkent. Na 2 dagen veel lopen, mooi uitzicht op o.a. Kili en vooral heel erg genieten van t gebied zijn we weer teruggegaan naar Arusha, waar ik mijn laatste dagen zou gaan hebben.
Ik wist nog niet precies wanneer ik Arusha zou verlaten, maar vanwege bepaalde omstandigheden, werd de keus opeens snel gemaakt:
Vrijdag hebben we natuurlijk in mijn stamkroeg Nederland-Brazilie gekeken. Een geweldige ervaring; alle locals waren groot Nederland supporter(misschien dat ik daar ook enigszins aan bij heb kunnen dragen) en t was 1 groot feest daarbinnen. Uiteraard waren we goed gespannen en na de 1-0 zagen we t allemaal al niet meer zitten, maar... 3 x is scheepsrecht en na '94 en '98 door hun uitgeschakelt te zijn, hebben wij dit keer die brazilianen verslagen! T was dus 1 groot feest in de empire, volgens mij ging t nog harder los dan in Nederland. Iedereen was blij, op 1 persoon na; Vivian. Zij was ook in Arusha voor een paar dagen en uiteraard was dat een goed moment om samen de wedstrijd te kijken. T onverwachte gebeurde toch; in plaats van dat zij zwaar teleurgesteld was dat Brazilie eruit lag, vond zij het wel een aardig plan om samen de halve finale in Dar Es Salaam te kijken, ik zit dus nu weer in Dar! Zoals voor de meeste mensen al bekend, ben ik niet zo'n grote fan van Dar, maar ook hierbij denk ik, na 2 slechte ervaringen, moet de 3e wel goed komen; 3 x is scheepsrecht.
Zoals de meeste mensen vast wel hebben opgemerkt, gisteren hebben we de halve finale gewonnen en gaan we naar de finale toe, goede reden dus om die ook in Dar te kijken. En tja, nu ik toch in de spreekwoorden stemming ben, na 2 verloren finales; 3 x is scheepsrecht ;)
Dat is dus even mn laatste 2 weken in een notendop, mijn typzin is zeer laag nu, dus ik ga me ook niet teveel over alles uitweiden. Na afscheid van Arusha te hebben genomen(wat ik met pijn in mijn hart deed) ga ik volgende week definitief weg uit Tanzania; op naar Rwanda en Uganda. Vorige week heb ik via Fay 2 mensen uit Kampala, Uganda onmoet die mij na 5 minuten alweer uitnodigde om maar bij hun te verblijven als ik in Kampala ben; t socializen gaat zo makkelijk hier in Afrika :D
Ik heb dus weer fijne vooruitzichten, ik vertel meer verhalen als ik weer typzin krijg, want nu ga ik maar weer de winterse hitte van Dar buiten t internetcafe opzoeken :S
Kwa heri!

  • 07 Juli 2010 - 09:52

    Hans:

    Hej broertje, had je mijn inzet voor de halve finale nog ontvangen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mark

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 19896

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 29 Maart 2013

Onderzoek Mambo

24 Maart 2010 - 06 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: